Waar is die goede uitzendkracht?

Als uitzendbureau zijn ook wij verrast door de enorm snelle omslag in de flexmarkt als het gaat over de beschikbaarheid van GOEDE mensen. Konden we vorige jaar bijna nog garanties op succes geven, dat is nu totaal anders geworden.

Gedurende de laatste 8 jaar is er een overschot ontstaan aan flexkrachten. Een vacature leverde vaak tientallen reacties op. Daarmee was een goede selectie voor onze klanten goed te maken. Tenslotte was de vraag uit de markt veel lager dan nu. De werkgever was in het voordeel. Nu zijn de kansen gekeerd, de werknemer is in het voordeel. Goede flexkrachten, zijn niet meer in overvloede aanwezig. In geen enkel land. Vacatures zijn er nu volop.

logo EU-People

Aangezien de vraag naar een flexibele inzet van mensen nog steeds toeneemt, en dat afgezet tegenover de groeiende keuze voor uitzendkrachten, ontstaat een bijzonder krachtenspel. Hoe het zich zal ontwikkelen op langere termijn is nog niet helder wat mij betreft maar voor de kortere termijn zal een uitzendkracht kiezen voor de voor hem of haar beste condities. Dat zijn natuurlijk het beste brutoloon, een volle werkweek en een regelmatige inzet, met liefst wat extra overuren. De sfeer en andere omstandigheden op de werkvloer zijn ook belangrijk maar die leert men pas kennen als er met werken gestart is. De reputatie van de potentieel werkgever telt nu veel zwaarder mee. Facebook en andere media staan vol met recensies over bedrijven en uitzendbureaus. Er wordt driftig gebruik van gemaakt voordat voor een uitzendbureau en de feitelijk werkgever gekozen wordt.

DE goede uitzendkracht is er nog steeds, het komt aan op de beste aanbieding van werk, werkgever en uitzendbureau. Een goede reputatie telt.

Gelukkig kunnen wij als EU-People, zolang wij al bestaan, telkens weer onze goede reputatie waarmaken en onze opdrachtgevers en uitzendkrachten tevreden stellen door te doen wat we beloven.

Met vriendelijke groet,

Han van Breugel

Eigenaar en oprichter EU-People