Selectiecriteria

De verborgen kracht van succesvolle webshops blijkt vaak de excellente logistiek te zijn waarmee de verwachting van de klant meer dan waar gemaakt wordt!

Webshops strijden voor de titel “Logistieke Webshop van het Jaar” door zich onderling te meten op de logistieke prestaties. Daarmee verbreden en verdiepen ze ook de discussie over actuele ontwikkelingen, brengen ze oplossingen onder de aandacht van een breder publiek en prikkelen ze andere webshops tot een kwalitatief voortdurend verbeterde prestatie.

De webshops die meedingen naar de titel “Logistieke Webshop van het Jaar” worden door de jury beoordeeld op de volgende punten met gelijk gewicht:

  1. Duurzaamheid: heeft de webshop in haar missie en visie “maatschappelijk verantwoord ondernemen” verwoord en in het logistieke proces verankert?
  2. Klantgerichtheid: speelt de webshop op een effectieve wijze in op de daadwerkelijke behoefte van de klant?
  3. Innovativiteit: heeft de webshop een originele doeltreffende oplossing voor de logistieke uitdagingen die duurzame, klantgerichte e-commerce met zich mee brengt?
  4. Ketenregie: voert de webshop de regie over de logistieke keten op een zodanige manier dat de belofte aan de klant duurzaam wordt waargemaakt?
  5. Presentatie: claimt de webshop met een heldere visie ten aanzien van bovenstaande criteria helder de titel “Logistieke Webshop van het Jaar 2015″?