Verkiezingsproces

De jaarlijkse verkiezing van de Logistieke Webshop van het Jaar is als volgt georganiseerd:

  • Het bestuur van de Stichting Logistieke Webshop van het Jaar schrijft jaarlijks een periode uit waarin webshops zich kandidaat kunnen stellen 
  • Webshops, die zich kandidaat willen stellen, dienen op deze pagina door op de button `opgeven voor kandidaten´ te klikken, een initiële gegevenslijst in te vullen. Met deze gegevenslijst kan de jury beoordelen of er door de kandidaat aan de verkiezing deelgenomen kan worden. De gegevenslijsten zullen uitermate vertrouwelijk door Stichting Webshop Keurmerk en de onafhankelijke jury worden behandeld
  • Wanneer de jury heeft besloten een kandidaat deel te laten nemen zullen de kandidaten extra informatie ontvangen om online een uitgebreide vragenlijst in te vullen
  • Hierna gelden de onderstaande vervolgstappen:
    • Na bestudering van de binnengekomen gegevenslijsten komt de jury tot een 5-tal genomineerde webshops
    • Deze webshops worden door de juryleden bezocht
    • Nadat alle genomineerde webshops bezocht zijn komt de jury opnieuw bijeen en kiest uit de 5 genomineerde webshops een 3-tal finalisten
    • De 3 finalisten presenteren zich tijdens het jaarlijkse E-commerce Live! Event in de Beurs van Berlage op 30 mei 2018 (max. 10 minuten per webshop)
    • Na de individuele presentaties mag de zaal gedurende 30 minuten in discussie met de finalisten, onder leiding van de dagvoorzitter

Na dit half uur trekt de jury zich terug voor de keuze van de winnaar. Hierna maakt de jury de winnaar bekend. De finalisten ontvangen een juryrapport. De winnaar ontvangt een korte laudatio voor publicatie.