Verkiezingsproces

De jaarlijkse verkiezing van de Logistieke Webshop van het Jaar is als volgt georganiseerd:

  • Het bestuur van de Stichting Logistieke Webshop van het Jaar schrijft jaarlijks een periode uit waarin webshops zich kandidaat kunnen stellen voor deze award
  • Webshops, die zich kandidaat willen stellen, dienen een gegevenslijst in te vullen. In deze gegevenslijst worden de belangrijkste supply-chain processen van de webshop beschreven. De gegevenslijsten, die uitermate vertrouwelijk door Stichting Webshop Keurmerk worden behandeld, zijn de basis voor de jury voor een eerste beoordeling van de webshops die zich kandidaat hebben gesteld.
  • Na bestudering van de binnengekomen gegevenslijsten komt de jury tot een 5-tal genomineerde webshops
  • Deze webshops worden door 2 of meerdere juryleden bezocht
  • Nadat alle genomineerde webshops bezocht zijn komt de jury opnieuw bijeen en kiest uit de 5 genomineerde webshops een 3-tal finalisten
  • De 3 finalisten presenteren zich tijdens het jaarlijkse award-event (max. 10 minuten per webshop)
  • Na de individuele presentaties mag de zaal gedurende 30 minuten in discussie met de finalisten, onder leiding van de dagvoorzitter
  • Na dit half uur trekt de jury zich terug voor de keuze van de winnaar. Hierna maakt de jury de winnaar bekend. De finalisten ontvangen een juryrapport. De winnaar ontvangt een korte laudatio voor publicatie.